3 testtípus fogyás. Testalkat típusok


Ennek megfelelően készítsd el az ÚJ alakod! Te tudod, hogy hova tartozol? Ektomorf, mezomorf vagy endomorf? Ha tisztában vagy vele, akkor azt is tudod, hogy mit kell tenned! Akkor olvass tovább! A Peak Girl Csoportba, az írás alján leírt módon csatlakozhatsz. Ezek is jók, a lényeg, hogy elkezd valahol.

Aztán, ahogy beleásod magad, egyre több tudományos és táplálkozástudományi okosság is felmerül, és innen ismered fel, hogy egy alapszintű, vagy haladó írást olvasol. Mindegyik segít. Az általánosítás a kezdethez elég, de ez hibázik a legtöbbször. Egyszerűen nem passzol Rád, és a speciális helyzetedre a kapott tanács.

Ilyenkor 3 testtípus fogyás az, amit már sokszor írtam Neked — muszáj önmagadat figyelned, és saját magadon kísérletezned. Nincs senki más, aki jobban ismerhetne, saját magadnál. Teljesen egyedi vagy. Az emberek ennek ellenére imádják 3 3 testtípus fogyás fogyás címkéket, és kategóriákat. Ne érts félre, ez a csoportosítás is jó dolog. Az a helyzet, hogy ha megértjük, hogy milyen a testünk típusa, akkor valószínűbb, hogy a megfelelő étrendi formát választjuk, a legkényelmesebb edzésmódszerrel, így pedig könnyebben hozzájuthatunk a csúcsformánkhoz.

Diéta testalkat típusok szerint

Azt hajtogatja mindenki, hogy küzdeni és harcolni kell azért, 3 testtípus fogyás lefogyj, vagy hogy megizmosodj, pedig mi lenne, ha egyszerűen csak elkezdenél úgy edzeni ahogy szeretsz, és azt enni, amivel egyensúlyban vagy? Ha küzdesz valami ellen, az fennmarad. Csináljuk szeretettel, akkor minden megváltozik. Biztos vagyok benne, hogy ismerősök ezek a testtípus elnevezések: ektomorf, mezomorf, endomorf.

Hogy ne legyek unalmas, újdonságokat is betettem az írásomba. Hol kezdődött ez az egész? Mehetünk vissza be, amikor William Herbert Sheldon, egy amerikai pszichológus kifejlesztette ezt a teóriát. Sheldon szerint, mindannyian ebbe a 3 féle szomatotípusba tartozunk, vagy hogy bonyolódjon máris, ezeknek a kombinációjába. A genetikai készletünk határozza meg, hogy melyik szomatotípus variációba tartozunk. Tehát ez az amerikai pszichológus azonosított 3 testtípust, amelyet a genetikai háttér határoz meg.

Sheldon kutatómunkája valóban izgalmas tényeket tárt fel a fizikai külsőnkkel kapcsolatban. Ahogy persze lenni szokott, néhány építő darabka azonban rendesen félrecsúszott, és ez az egyszerű és nagyszerű teória letért az útjáról.

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?

3 testtípus fogyás Észrevetted, hogy azt írtam, hogy Sheldon pszichológus volt? Azután, hogy felfedezte és azonosította a 3 féle szomatotípust, és leírta hogyan osztályozzuk az embereket ezek alapján, Sheldon továbbment. Azt állította, hogy a kategóriája alapján a személyiség jegyek is felsorolhatóak, és az adott személy karaktere is felírható. Például szerinte, az ektomorf alkatúak hajlamosak arra, hogy nyugtalanok és magányosak legyenek. A mezomorfok bátor kockázatvállalók és az endomorfok szeretik a kényelmet, a finom ételeket és a társasági életet.

Ennek ellenére, az 3 testtípus fogyás valahol BENNE van, mert a mai napig használjuk, ha semmi egyéb támpontunk nincs arról mit csináljunk. Tehát adom a gyors, 3 féle szomatotípus áttekintő anyagát, melyekből kiindulhatsz: képeket is tettem, hogy könnyebben azonosíthasd magad 1. Ektomorf az alkatod vajon? Gondolj egy Olimpiai maraton futóra.

Ha el aggódik, hogy lefogy képzelni olyan tökéletes képet arról, hogy milyen egy ektomorf nő, akkor ez az. Az NBA kosárjátékosai szintén ilyen típusok valószínűleg. Akkor ezekre a jelekre figyelj: — vékony testalkat — nehezen híznak, az izomzat nem erősödik egykönnyen, de a zsírmennyiség sem növekszik — az ektomorfok elhízás képtelensége fantasztikus előnynek tűnik, de hidd el, ők meg ennek nem örülnek.

Ők a hard gainerek az edzőteremben, akiknek többet kell edzeniük ahhoz, hogy eredményeket láthassanak 3 testtípus fogyás. Furcsa :D, na ők az ektomorfok — hosszú végtagok — keskeny csípő és kulcs csontok. Az ektomorfok alacsonyabb csonttömeggel rendelkeznek a többi testtípushoz képest — kis izomtömeg.

Vékony izomzatúak és inkább szálas izmokkal rendelkeznek — pici ízületek.

Jellemző, hogy kicsi csukló és boka az ismertetőjelük. Ha valóban ektomorf az alkatod, akkor szinte biztos, hogy hízni akarsz, miközben 3 testtípus fogyás más 6 hónapos karcsúság. Ezért 3 testtípus fogyás, egy teljesen eltérő táplálkozási módszer szükséges, a nagy többséghez pezsgőfürdő fogyás. Az egyik legnagyobb kihívás, hogy elegendő kalóriához 3 testtípus fogyás.

A magas zsír és fehérje tartalmú étrendek magas kalória tartalmúak, de kevés szénhidrátot tartalmaznak. Tehát, ha keményen edzel és az izomzatod erősítése a célod, akkor abban kell gondolkodnod, hogy a szuper-hatékony anyagcseréd is kompenzáld, amikor az izomzatod számára tápanyagokat viszel be. Nehezen hízol, de a sokféle zsír az étrendben segíteni fog.

  • Mitől függ a fogyás mértéke? - Nesze!szer
  • Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit
  • 9 tipp a fogyáshoz
  • Fogyni és enni cukrot
  • Te melyik testalkat típushoz tartozol? Ennek megfelelően készítsd el az ÚJ alakod! | Peak girl
  • Vata: kifejezetten bőbeszédű, gyors tempójú, sokszor valódi tartalom és cél nélküli beszéd Pitta: beszédes, nagyon meggyőző és magával ragadó Kapha: lassú, megfontolt, nyugodt beszédtempó, de lényegre törő beszéd

Emellett valószínűleg több szénhidrátot és keményítőt ehetsz, mint a több testalkat típus. Mogyorófélék, avokádó, egészséges olajok a barátaid lehetnek. Ha így eszel, lesz annyi energiád ami a hosszú edzésekhez kell az 3 testtípus fogyás. Limitáld a 3 testtípus fogyás mennyiségét az edzéstervedben, és főképpen az erő edzésekre fókuszálj.

Nagy súlyokkal edzhetsz, és ez fogja hozni a legjobb eredményeket.

Kapcsolódó cikkek

Mezomorf lennél? Ha becsukod a szemed, 3 testtípus fogyás egy atletikus testű sportolónőre gondolsz, akkor valószínűleg egy mezomorf testet látsz magad előtt. Karcsú, de izmos, és arányos. Ugyanúgy, mint a többi alkat esetében, tökéletes mezomorf testet sem lehet találni, de az alábbi leírásból következtethetsz a saját kategóriádra: — közepes csont struktúra és izomzat — hosszú és kerek, formás izomzat — keskeny csípő — gyors eredmények erőedzés hatására.

A mezomorfok gyorsan fejlődnek edzőteremben, vagy a Cross fit pályán. Gyorsan megerősödnek, és izomzat épül, zsír nem igazán. Átlagos étrenddel, sok zöldséggel, fehérjékkel, és egészséges zsírokkal könnyen formába kerülnek. Ehetnek szénhidrátokat is, ha eleget edzenek. Ha edzés nélküli időszakot élnek meg, akkor moderálniuk kell a szénhidrátok fogyasztását.

hogyan lehet fogyni tudományosan fogyni f

Az ektomorfokhoz képest, nekik jobban oda kell figyelniük tehát a csalónapokra, az alkohol fogyasztásra, és az édességek korlátozására. A mezomorfok esetében az edzés az erőedzés, és a kardió edzés egyensúlyából áll. Pontosan ez fogja 3 testtípus fogyás tartani őket hosszú ideig. Az egyetlen ellenségük az elégedettség. Ők ugyanis könnyen és gyorsan formába kerülnek, és ekkor abbahagyhatják a diétát és az edzést.

Ugyanúgy mint bárki más esetében, ilyenkor ők is elhízhatnak, és a szép atletikus formájuk ilyenkor feledésbe merül. A megoldás mindig az folyamatosság az étrendben, a táplálék kiegészítőkben és a sportban.

Nézzük ezt át! Az endomorf alkatok, erősek, szélesek, és az izmaik mellett zsírtartalékaik is vannak. Gondolj egy erőemelő nőre, ő biztosan ilyen alkat. Az alábbiak a kulcs-jelek egy endomorj 3 testtípus fogyás megállapításához: — erőteljes alkat — könnyedén hízik, és pakol fel izomzatot — a csípő legalább olyan széles, mint a kulcs csontok — a csontszerkezet nagyobb — rövid, tömzsi karok és lábak — széles és vastag ízületek Az endomorf nők hihetetlen mennyiségű izomzatot tudnak felpakolni.

Azonban ha nem ügyelnek a diétára, a testsúlyuk gyorsan elszáll, az edzések ellenére is. Az endomorf nők egyik 3 testtípus fogyás, hogy a többi típushoz képest több zsírt tárolnak a testükön. Erre figyelniük kell, mert ha tudják, hogy többet tárolnak, akkor égető zsír pisil plusz kilók gyorsan felszaladnak.

Ha a bőr alatti zsírrétegek növekednek, akkor az inzulin rezisztencia is, azaz az IR-ral élő nők többsége valószínűleg endomorf. Nekik kifejezetten kerülniük kell tehát az inzulin-csúcsokat okozó ételeket.

Ezek azok, amelyek nagy és gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmaznak. A legegyszerűbb megoldás tehát a magas zsír és magas fehérjetartalmú étrend.

égő ember zsírégető fogyás lasagna

Az endomorf nők esetében tehát a cukros ételeket kerülni szükséges. Az alacsony szénhidrát tartalmú étrendeket, a magas zsír és fehérjebevitellel lehet kompenzálni, és hosszú ideig kitartani.

270 font fogyás mickey mehta fogyás

Nekik több kardiót kell végezniük, mint a többi típusnak, hogy a zsírpárnarétegek ne növekedjenek. Ha a sok kardiót kombinálják az erőedzésekkel, akkor elég vagány alkatot tudnak felépíteni.

De most jön a lényeg! A legtöbbünknek a 3 féle alaptípus kombinációjából áll össze az alkati típusunk. Ezért ha átolvastad a 3 féle verziót és nem találod meg az igazi, Rád illőt, akkor se aggódj. Lehetséges, hogy mezomorf vagy, de endomorf jellemzőid is vannak például. Ezért nem kell túl erősen ragaszkodni egyik szabályhoz sem. Amire figyelnünk kell: 1. Remélem segítettelek ezzel az írással.

Alap esetben három alaptípust határozhatunk tehát meg: ektomorf törékenyendomorf puhamezomorf sportosvalamint ezek keverékei, például mezo-endo vagy mezo-ekto testalkat típus. Az átlag népességnek csupán nagyon csekély százaléka tartozik határozottan egyik, másik vagy harmadik csoportba.

A legjellemzőbb az alkatötvözet, ami kb. Ektomorf testalkat modell alkat Ha alapvetően vékony vagy, végtagjaid hosszúak, keskeny a medencéd, ebbe a csoportba tartozol. Jellemzően kicsi a vállad, lapos a melled, törékenyek a csontjaid. Kevesebb zsír van a testeden társaidéhoz képest, hiszen gyors az anyagcseréd, így tested kevesebb zsírt raktároz. Ez egyben hátrányként 3 testtípus fogyás szolgál: nemcsak nehezen hízol, de nehezen izmosodsz is.

ÉletmódHírekKiemelt Az optimális testsúly elérése India ősi egészségtudománya szerint… Az Ájurvéda India ősi életmód és egészség tudománya az ideális testsúly jelentőségét a testi és pszichikai egészség megőrzésében, illetve a betegségek megelőzésében, kóros állapotok megszüntetésében látja. Az elhízás 3 testtípus fogyás betegségekre hajlamosít, ennek következményeit láthatjuk a nyugati civilizációnkban. Mindazonáltal az Ájurvéda tudatában van annak, hogy a különböző testtípusok számára számottevően eltérő a kívánatos testsúly az egészen vékonytól a kissé kerekebb, zsírlerakódásra hajlamos típusig. Nincs egységes fogyókúrás módszer minden embertípusra, ez az Ájurvéda szempontjából szakmaiatlan és veszélyes is.

Milyen testmozgás a neked megfelelő? Neked is szükséged van rendszeres testmozgásra annak ellenére, hogy kevés- vagy nincs felesleges testzsírod.

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével. Kalóriadeficittel fogyhatunk úgy is, hogy közben szervezetünket feldolgozott, tápanyagban szegény ételekkel terheljük. Azonban ne csodálkozzunk, ha ilyenkor izomból adjuk le súlyfeleslegünk jelentős részét, alig marad energiánk, és löttyedt fazont látunk, a bombatest helyett, a tükörben. Hogy mindezt elkerülhessük, szakértőnk, Kiss Gergely beavat minket a makrotápanyagok rejtelmeibe, és azt is megtudhatjuk, hogyan szabhatjuk őket magunkra. A makrotápanyagok fogalma A makrotápanyagok olyan tápanyagok, amelyek energiát biztosítanak számunkra.

A testalkatodnak megfelelően kialakított edzés pou zsírégető nedir javíthat állóképességeden, közérzeteden és nem utolsó sorban az erőnléteden. Ajánlatos az erősítő edzést kombinálnod az állóképességet javító mozgásformákkal. Például futás mellett érdemes súlyokkal is edzened, mert ez a leghatásosabb módja az izomerő növelésének.

Fogyókúra az Ájurvédában

Ajánlott fokozatosan nehezíteni az edzés intenzitásán, és betartani a rendszeres pihenőket. Legjobb fogyás 40 éves nő vagy, mert ugyan nehezen jön rád az izom, de az szép, formás.

3 testtípus fogyás bővelkedjen az olyan nagy erőgyakorlatokban, mint a guggolás, felhúzás. Milyen étrendre van szükséged? Ajánlott a fokozott kalóriabevitel, ami elősegíti az izomzatod fejlődését.

Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat

Így a szervezeted több energiát tud elégetni, emellett a gyors anyagcsere miatt is fontos a megfelelő mennyiségű kalória bevitele. Endomorf testalkat puha alkat Anyagcseréd lassabb, emiatt hajlamos vagy nagy mennyiségű zsírt elraktározni, ami elsősorban popsin, combon, valamint hason és deréktájon jelenik meg.

Szervezeted a nagy zsírmennyiségtől erős és ellenálló, a csontok vastagok és szélesek. Tested kerekded és puha, végtagjaid általában rövidek, és a végtagok felső része vaskosabb, mint alsó részük.

Mindezek ellenére Te is elérheted és megtarthatod az egészséges testtömeget! Ehhez szükséges a kiegyensúlyozott étrend, aminek betartása nagyon fontos nincs éjféli utáni nasi, amikor senki nem látja!

500 üstökös a fogyáshoz 30 kiló fogyás

Milyen a hozzád illő edzésforma? Az erősítő edzések mellett célszerű sok kardiót is alkalmaznod edzéstervedben.