A fogyásom lelassul. Megállt a fogyás! Mit csináljak? - Tippek, ha stagnál a fogyása


Lelassult a fogyása?

Miért jobb a lassú, de biztos fogyás, mint a hirtelen leadott kilók?

Feküdjön le korábban! Lehetőleg még tíz óra körül kerüljön ágyba. Éjjel 11 és 2 óra között számíthat a legmélyebb álomra, ekkor tudja fogyi kajak legjobban kipihenni magát. Naponta legalább 7 óra pihentető alvásra szüksége lenne minden egészséges felnőtt szervezetnek. Ellenkező esetben túl sok stresszhormon termelődik, amelyet a kialvatlanság vált ki, márpedig a stressz hizlal. Vagyis: több ételt kíván, többet eszik, jönnek a kilók.

Talán több fehérje kell!

a fogyásom lelassul

A fehérjéknek kulcsszerepük van a zsírégetésben. Éppen ezért ügyeljen arra, hogy elegendő mennyiségben kerüljenek a szervezetébe. Optimálisan mindhárom főétkezésnek tartalmaznia kellene fehérjetartalmú hozzávalót. Ez reggel lehet tejtermék, sajt, tojás, délben húsfélék, este szintén húsfélék, sovány tejtermékek. Erősítheti a hatásukat, ha a salátákra vagy a húsokra natúr mogyorófélét tesz, ha a fogyásom lelassul az almája mellé elrágcsál egy kis darabka sajtot, vagy ha vacsora mellé elkanalaz egy a fogyásom lelassul pohár natúr joghurtot.

5 tipp, ha a lassú anyagcseréd akadályoz a fogyásban

A fehérje nem csak a zsírégetéshez, de az izmok építéséhez is szükséges. Minél több az izom, annál jobban ég a zsír. Egyen természetesen, amikor csak teheti Amennyiben lehetősége van rá, kerülje a tartósítószereket, íz- és állagjavítókat a fogyásom lelassul, mesterségesen tartósított ételeket. Ha csak teheti, válassza a friss zöldségeket, gyümölcsöket, kerülje a konzerves, tasakos ételeket. Ezekben túl sok a tartósítószer és az adalékanyag, amelyek túlsúlyt eredményeznek. Az adalékanyagok ugyanis akadályozzák a szervezet természetes tisztulását, a méreganyagok megkötődnek a szervezetben, vízvisszatartást eredményeznek, transzzsírsavtartalmuk miatt pedig a szervek elzsírosodásához vezetnek.

A természetes ételek azonban serkentik az anyagcserét, tisztítják, méregtelenítik a szervezetet. Van, aki forrón szereti!

A csípős paprikában található kapszaicin bizonyítottan stimulálja a szimpatikus idegrendszert, ezáltal serkenti az anyagcsere-folyamatokat. Kutatások szerint ha az ételeinkhez 1 teáskanál pirospaprikát is keverünk, az 23 százalékkal felgyorsítja az anyagcserét, serkenti az emésztést, a szervezetnek több energiára lesz szüksége az étel feldolgozásához. Ha bírja a gyomra az erőset, akkor egyen rendszeresen csípős ételeket.

Ám csak óvatosan!

Lelassult a fogyása? Változtasson!

Mindennapi fogyasztása ugyanis megterhelheti a gyomrot, gyomorégést is okozhat! Rostokkal a kilók ellen A vízben oldódó rostok segítik az emésztést, megakadályozzák a puffadás kialakulását, és hosszú ideig tartó telítettséget biztosítanak. Vízben oldódó oldékony rost található például a zabpehelyben, az almában, a fogyásom lelassul babban, a sárgarépában, a tökfélékben, a céklában, spenótban, a banánban, a burgonyában.

Ügyeljen a vasbevitelre! A szervezetnek különösen nagy szüksége van a vasra, hiszen a vas szállítja az izmoknak az oxigént, ami pedig nélkülözhetetlen a zsírégetési folyamatokhoz.

A vashiány súlyos vérszegénységet okozhat, amely gyengíti a fogyásom lelassul izomzatot. Márpedig ha nincs izom, nem ég megfelelő mértékben a zsír sem.

a fogyásom lelassul

Ezért lehet, hogy valaki vérszegény, és alultápláltnak tűnik, a szervezete mégis elzsírosodik. A tengeri herkentyűk főleg a kagylóa spenót, a húsok, belsőségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék és álgabonák különösen az amaránta mogyoró, a mák pótolhatják a szervezetben a vasat.

a fogyásom lelassul

Kell a kalcium! A kalciumnak létfontosságú szerepe van az anyagcsere megfelelő működésében. Ha a szervezetnek alacsony a kalciumszintje, az csontritkuláshoz vezethet, ráadásul az anyagcsere is lelassulhat.

A mindennapi rendszeres alacsony zsírtartalmú tejtermékek fogyasztása azonban megelőzheti a csontritkulást. Talán kevesen tudják, de a sajtban található kalcium mennyisége akár az ötszöröse is lehet a tejben található mennyiségnek. Aminek még jelentősebb a kalciumtartalma, az többek között a brokkoli, a mák, a földimogyoró, az aszalt füge, a gomba.

Változatos testmozgás Az egyik leghatékonyabb módszer, ha kicsit megváltoztatja az edzését, így másfajta terhelés elé állítja a szervezetét. Figyeljen oda arra, hogy ne csak kardiót vagy ne csak erősítő tréninget tartalmazzon a sportprogramja, hanem ezeket vegyesen.

Arra is érdemes ügyelni, hogy hosszabb időtartalmú-alacsonyabb intenzitású mozgást, valamint rövidebb, de magasabb intenzitású intervalledzéseket is végezzen. Érdemes néha új sportágakat is kipróbálnia, ezzel mentálisan is kicsit felpörgetheti magát! Ez is érdekelheti:.