A zsírégetés leghatékonyabb módja


Kövess Péter Mennyire működnek a természetes rovarriasztók?

  • Mennyi fogyás 7 hét alatt
  • Ha a zsírégetés a cél, ez a két edzésmódszer a legjobb! Főleg együtt! - Dívány
  • Ezek a leggyorsabb zsírégető módszerek | Well&fit
  • 8 kg súlycsökkenés egy hónap alatt
  • D30 zsírégetők mellékhatásai
  • Gyors zsírégetés - Fogyókúra | Femina

Ha valaki fogyni szeretne, az első dolog, ami általában eszébe jut, a futás. Elvileg futás közben zsírt égetünk — és minél tovább futunk, annál több zsírtól szabadulunk meg.

a zsírégetés leghatékonyabb módja

Vagy mégsem? Utánajártunk, melyik a legjobb zsírégető edzés! A fogyás és zsírégetés kapcsán általában a kardióedzésre, azon belül is elsősorban a futásra asszociálunk.

HIIT KARDIÓ EDZÉS! Teljes test, eszköz nélkül!

A legtöbben tisztában vagyunk vele, hogy a futás segít a fogyásban, ám a gyakorlatban a képlet ennél egy kicsit a zsírégetés leghatékonyabb módja. Ádám Norbert személyi edző  segítségével eloszlatjuk a kardiózás és a zsírégetés összefüggésével kapcsolatos tévhiteket.

Mi a zsírszövet?

Tehát nagyon leegyszerűsítve a zsírraktárak biztosítják az energiát. Miért nem ideális a hosszan tartó kardióedzés a zsírégetéshez? Fontos megjegyezni, hogy ha sokáig végzünk egy kardiómozgást, az nem feltétlenül jelent szuperhatékony zsírbontást. Hogy miért?

Zsírégető kalauz

Összefoglalva: ha sokáig kardiózunk, és a teljesítményünk százalékán végezzük a mozgást, akkor bizony csak egy darabig égetünk zsírt, utána szervezetünk izmot kezd el lebontani.

Ilyen például a taposás vagy az emelkedő módban sétálás a futópadon. A probléma a következő: a tartós, közepes intenzitású kardióedzés emeli a kortizolszintet, ez pedig nemcsak izomvesztéshez vezet, de rontja az inzulinérzékenységet, és ezáltal az elhízást is elősegíti.

a zsírégetés leghatékonyabb módja

Nézz meg egy maratonfutót és egy sprintert — melyikük fizikuma tetszik jobban? Melyik a legjobb edzés zsírégetéshez? Fotó: Shutterstock A kulcs: izomtömeg-növelés és intervalledzés Oké, a kardió tehát nem elég, ha minél több zsírtól akarunk megszabadulni, de akkor mit csináljunk?

  • Zsírégetés a 40- es éveiben
  • Zsírégető kalauz
  • Hogyan működik a zsírégetés?
  • Éget szervzsírt
  • Fogyni ital keverék

Fontos tudni, hogy minél több az izom, annál több kalóriát égethetünk el. Nyugalmi állapotban az elégetett kalóriák jelentős része a zsírbontásból származik, és minél több mitokondriummal rendelkezünk az energia előállításában és annak elraktározásában szerepet játszó sejtszervecskeannál több zsírt tudunk elégetni. Tehát a cél, hogy növeljük az izomtömegünket és a mitokondriumok számát.

Az izomtömeg növelése a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel érhető el. Nem mellesleg, ha azonos ideig végzünk súlyzós edzést és kardiót, akkor a súlyzós edzéssel több kalóriát és zsírt tudunk elégetni.

A hatékony zsírégetés alapjai

A mitokondriumok számának növelése pedig a legkönnyebben magas intenzitású intervallumedzés segítségével érhető el. Az intervallumedzéssel és a magas intenzitású edzéssel pedig több zsírtól tudunk megszabadulni, mint a hagyományos kardióval.

a zsírégetés leghatékonyabb módja

A lényeg tehát a zsírégetés leghatékonyabb módja következő: ha fogyni szeretnélakkor felejtsd el az állandó intenzitású kardióedzéseket. Ne maradj le semmiről!