Egészséges életmód alapjai, Ezek az egészséges táplálkozás alapjai | Well&fit


  • Az egészséges életmód alapjai
  • Ezek az egészséges táplálkozás alapjai | Well&fit
  • Mi az a tápanyag?

Joósz Andrea Te elgondolkoztál már valaha azon, hogy mennyire egészséges az életmód, amelyet folytatsz? Nos, az emberi szervezet olyan, mint bármi más a világon, ha vigyázunk rá, hosszabb ideig fog működni gond nélkül, ha azonban nem vigyázunk rá, túlterheljük, bizony hamar tönkremegy, legyengül. Ha a testünk gyógyíthatatlanul tönkremegy, már nem lesz több esélyünk az életre.

Az egészséges életmód alapjai

Mikor megbetegszünk, akkor tudjuk igazán értékelni az egészséget. Ebben a cikkben az egészséges életmód legfontosabb pilléreit gyűjtöttük össze.

nincs sör 3 hétig

A helyes táplálkozás A helyes táplálkozás képezi az egyik legfontosabb alappillérét az egészséges életmódnak. Szervezetünknek változatos táplálékforrásra van szüksége. Nem csak kizárólag húsra, gabonára, vagy zöldségre.

fogyás rancho cucamonga

Annak ellenére, hogy rengeteget lehet arról hallani, hogy a zöldségek mennyire egészségesek, a szervezetnek húsra és más élelmiszerekre is szüksége van. A lényeg, hogy az étrend legyen változatos: sok gyümölcs és zöldség, gabonák és magvak, különböző húsok és halak is szerepeljenek az étrendben. A természetességre is kiemelt figyelmet kellene fordítani.

Bevezetés az egészséges táplálkozásba

A mai táplálékok közül rengeteg tartalmaz tartósítószereket, és különböző más szereket, melyek a szervezetben felhalmozódnak és idővel tönkreteszik. A zöldségek és gyümölcsök is tartalmazhatnak különböző kezelésre használt anyagok maradványait, ami szintén nem tesz jót. Ezért a legjobb lenne a biotermékek fogyasztása. Egészségesebb lehet, ha kistermelők termékeit vásároljuk meg, még ha nem is tűnik olyan egészségesnek az adott gyümölcs, mint a felfújt, óriási, érett de íztelen nagyáruházi termék.

Ezek az egészséges táplálkozás alapjai

Fogyasszunk elég vizet. Egy felnőtt embernek napi 1,5- 2 liter vízre van szüksége. Lehetőleg kerüljük az ízesített üdítő italok fogyasztását.

Kezdőoldal Gasztrolife Az egészséges életmód alapjai Az egészséges életmód alapjai

A fokozott alkohol, kávé, és dohányfogyasztás is kerülendő. A mozgás Amit sokan nem értenek meg, hogy a mozgás az élet lételeme.

mp dren zsírégető

Az élő szervezet nem csak tud, de szüksége is van a mozgásra, ahhoz hogy a benne zajló biokémiai folyamatok optimálisan működhessenek. Szinte bármit sportolhatunk, ami megmozgatja az izmainkat, és szervezetünket.

női szálkásító étrend

Mehetünk futni, úszni, sétálni, de akár otthon fekvőtámaszokat végezhetünk, vagy bármilyen más tornagyakorlatot. A legjobb az lenne, ha minden nap sportolnánk valamit, így szervezetünket folyamatosan edzve fitten tarthatnánk, ami sokat segíthetne egészségünk megőrzése érdekében.

Rossz megközelítés az, ha úgy állunk hozzá a sporthoz, mint valami rossz dologhoz, amit kötelességből, egészségünk egészséges életmód alapjai érdekében rendszeresen el kell végezni.

Az egészséges táplálkozás alapjai - a vitaminok és ásványi anyagok (1-2. osztályos korcsoport)

Nagyon elterjedt szokás az is, hogy csak amikor fogyókúrázunk, súlyfelesleget szeretnénk leadni, kezdünk bele valamilyen sport gyakorlásába, a kilók leadása után pedig visszatérünk a lusta, passzív életmódhoz. Találjunk egy sportot, amiben örömünket leljük, így többé soha nem kell a mozgás miatt aggódni. A tánc is lehet egy sport, vagy a túrázás, a kirándulás is.

Az egészséges életmód alap pillérei

Az egészséges életmód úgy válik igazán érdekessé, ha szeretünk mozogni, nem muszájból, hanem jókedvből sportolunk. A pihenés Az egészséges életmód harmadik legfontosabb pillére az elegendő pihenés és lazítás.

Szervezetünknek szüksége egészséges életmód alapjai arra, hogy kipihenhesse magát, hogy regenerálódjon, és hogy erőt gyűjtsön épp úgy fizikai, mint lelki értelemben. Ha túlhajszoljuk magunkat előbb utóbb kiesünk az életritmusunkból, ami hosszabb távon különböző betegségek kialakulásához vezethet.

Diétás gyümölcsök listája A nagy mennyiségű gyümölcs fogyasztása sajnos hizlal a bennük lévő gyümölcscukor miatt,  ezért érdemes tartani itt is a mértéket és lehetőleg a délelőtti vagy kora délutáni órákra időzíteni a gyümölcs fogyasztást.

A munkahelyen folyamatos stressznek vagyunk kitéve, és sajnos rengetegen, az otthonukba hazatérve sem szabadulnak meg ettől az egészséget felemésztő szörnyetegtől: Az aggódás az anyagi helyzet miatt, a párkapcsolati problémák, stb.

Meg kell tanulni lazítani.

egészséges életmód

Ha folyamatosan feszültek vagyunk, a problémamegoldó képességünk is jóval lecsökken, így tehát nem csak az egészségünknek ártunk, de a mindennapi problémáktól sem fogunk tudni megszabadulni.

Meg kell tanulni ideig-óráig elfelejteni a gondokat, legalább addig, míg szervezetünk ki piheni magát, másnap pedig friss erővel újra farkasszemet nézhetünk a mindennapi fáradalmakkal és stresszhelyzetekkel. A felsoroltakon kívül bizonyára még rengeteg dolog létezik, ami egészségünket befolyásolja, akár jó akár rossz irányban.