Fogyás bmj


A tészta nem ellenség, sőt segíti a fogyást

Írta: Váczy Anikó Az új kutatások eredményének garantáltan örülni fogsz! Ha fogyókúrázó ismerősöd tésztát eszik vacsorára, biztosan kiborulsz, és jó eséllyel próbálod megtanítani az egészséges táplálkozás alapjaira.

  • Pődör-Novák Réka dietetikus – Hiteles információk az egészséges életmódról
  • Alultápláltságot jelent.

A tészta sosem számított fogyókúrás ételnek, de a trendi ketogén diéta egyenesen ellenségnek kiáltotta ki. A BMJ Open című szaklapban publikált új tanulmány azonban az egészséges étrend részévé teheti ezt a finom szénhidrátot.

Hova tűnnek a leadott kilók? Meglepő, de ez történik a zsírral fogyókúra közben!

A kutatók ugyanis azt találták, hogy igenis lehet tésztával fogyni. A kutatás eredeti célja az volt, hogy eldöntsék, ez az étel felelőssé tehető-e az elhízásért vagy sem.

A testtömegindex és a testsúly a vegán csoportban jelentősen csökkent. A kontrollcsoport szénhidrátbevitele nem változott, míg a vegán csoportnál ez jelentősen emelkedett, ahogyan az oldhatatlan rost- és a teljes rostbevitel is. A vegán csoport számottevő fogyást és testzsír veszteséget tapasztalt.

Ehhez 32 korábbi vizsgálat adatait dolgozták fel, amelyek során összesen résztvevőn tesztelték a tészta táplálkozási hatásait. A GI-diétát folytatók tésztára fogyás bmj a korábban evett szénhidrátot, és meglepő módon, nem avokádó diéta, hanem fogytak.

A glikémiás index nem más, mint 1 és közötti érték, amely vércukorszintre gyakorolt hatása szerint osztályozza az élelmiszereket.

Fogyás és egészséges étkezés szuggesztiók - Haladó önhipnózis mp3

Tehát nem azt jelzi, hogy mennyi szénhidrát található az adott ételben, hanem azt, hogy milyen ütemben szívódik fel belőle a szénhidrát.

Biztosan számodra sem meglepő, hogy magas GI-vel fogyás bmj a feldolgozott ételek és a finomított szénhidrátok, mint amilyen a fehér rizs, a fehér kenyér és a krumpli.

fogyás bmj

Az alacsony glikémiás indexű ételek, mint a zöldségek többsége, a tejtermékek, a bulgur és a zab, lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek hosszú időre adnak teltségérzetet. A tészta glikémiás indexe jelentősen függ elkészítési módjától.

A főzési idő növelésével ugyanis GI-je is folyamatosan növekszik, így a vércukoremelő hatása is.

Mennyire lehet könnyen fogyni, ha édességfüggő vagy? Az édességfüggőséged nem jelenthet akadályt arra, hogy visszanyerd a régi alakodat! Brigi őszintén vall, mi okozta a legnagyobb nehézséget, miként küzdötte le, és hogyan jutott el idáig! A szervezeted folyamatosan kalóriákat éget el, akkor is amikor semmit sem csinálsz.

Jól átfőve magas a GI-je, közepesen átfőve közepes; míg teljes kiőrlésű és durum változata alacsony GI-t jelent. Okosan felhasználva tehát a tészta nem az ördögtől való, és igenis része lehet a kiegyensúlyozott étrendnek. A kutatásban résztvevők félcsészényi tésztából heti 3 adagot kaptak.

fogyás bmj

A tésztaevők 12 hét elteltével kicsit többet fogytak, mint azok, akik mellőzték a diétájukból ezt az ételt. Természetesen a fogyás mértéke nem volt hatalmas, de minden kiló számít. A kutatók szerint fogyás bmj siker kulcsa az alacsony GI-diéta, és nem önmagában a tészta fogyasztása.

  • Tésztától is lehet fogyni
  • A tészta finomlisztből készül ugyan, de alacsony a glikémiás indexe, ami megmutatja, milyen gyorsan emelkedik a vércukorszint evés után — olvasható a tekintélyes brit online orvosi folyóiratban, a BMJ Openben.

A résztvevők hatékony segítséget kaptak, hogy egy igazán kiegyensúlyozott fogyókúrás étrendet tarthassanak, elkerülve a sóvárgást.

Ám az egyértelműen bebizonyosodott, hogy a tészta nem ellenség.

A vegán étrend segít a fogyásban és csökkenti az inzulinrezisztenciát

Tehát nem biztatunk arra, hogy ezentúl minden egyes étkezésed tésztából álljon, de nem kell messzire kerülnöd ezt a finom ételt. A kutatásban résztvevők is mértékkel, kisebb adagokban fogyasztották, és természetesen figyeltek a többi hozzávalóra is.

fogyás bmj

Sok zöldséget, csirkemellet vagy halat érdemes hozzáadni, a darált vörös húsok és a zsíros sajtok helyett. A táplálkozási szakértők az alábbi arányban ajánlják fogyasztását: fél tányér zöldség, negyed tányér durum- vagy teljes kiőrlésű tészta és a fennmaradó negyedrészre sovány fehérje.

Ha így fogyasztod, garantáltan nem fogsz hízni tőle. Fotó: RF.

fogyás bmj